Kvepalai – neabejotinai viena svarbiausių kasdieninį žavesį ir įvaizdį pabrėžiančių kosmetikos priemonių tiek vyrams, tiek moterims. Vis plečiantis internetinei prekybai ir čia didėjant prekių asortimentui, dažnas klientas susiduria su dilema - kaip neužuodžiant kvapo išsirinkti kvepalus? Dalinamės patarimais, ką reikia žinoti, norint surasti jums tinkantį aromatą.

 

Kvepalų natos – aromato išraiška ir intensyvumas

Vienas iš svarbiausių kvepalų aromatą sąlygojančių aspektų – natos. Jos skirstomos į viršutines, vidurines ir pagrindines.

Viršutinės natos – pasikvepinus, jų skleidžiamą aromatą pajaučiame pirmiausiai. Šioms natoms išgauti dažniausiai naudojami „lengvi“ kvapai: citrusiniai vaisiai, levandos, cinamonas, kedras, o jų aromatas išsilaiko trumpiausiai.
Toliau skleidžiantis kvapui, viršutinės natos pereina į vidurines - pasižyminčias intensyvesniu ir „sunkesniu“ aromatu. Joms sukurti gali būti naudojami gvazdikėliai, rožės, jazminai, levandos.

Kvepalų bazę sudaro pagrindinės natos, kurios lėtai skleidžiasi ir ilgiausiai išlieka. Jų deriniams kūrėjai renkasi vanilę, muskusą, ambrą ir kitus sodrius kvapų ingridientus.

 

Pagrindinės kvepalų rūšys - atskleidžiančios asmenybę

Gėlių kvapai – vieni populiariausių kvepalų, kuriems parfumeriai dažniausiai renkasi šiuos aromatus: jazminus, rožes, levandas ir kitas gėles - jie dažniausiai būna rožinės arba violetinės spalvos. Šie aromatai siejami su žaismingumu, elegancija, romantika – neįpareigojantys, tinkantys bet kokio amžiaus žmonėms. Pavyzdžiui,  PROFUMI DI PANTELLERIA „Joyann“, ELISIRE „Absolu“, CARTHUSIA „Lady“, OROS „Fleur”, DETEILLE „Akuri”.

  

Rytietiški kvapai – kvepalai kuriami pasitelkus gėlių, muskuso, „švelnios“ medienos aromatus – dažniausiai būna rudos arba raudonos spalvos. Šie kvapai asocijuojasi su drąsa, ryžtingumu, pasitikėjimu savimi. Pavyzdžiui, ARMAF NICHE „Red Ruby“, OROS „Pour Femme“, AFFINESSENCE „Musc Ambre Gris”.

                     

 

 

Gaivūs citrusiniai ir vaisių aromatai – siejami su aktyviomis, nepriklausomomis ir energija trykštančioms asmenybėms. Juos lydi šviežumo ir gaivumo pojūčiai. Kvepalai dažniausiai būna geltonos, oranžinės spalvos. Pavyzdžiui, WELTON LONDON „Sencha – Luxury“, LINARI „Capelli D’Oro”, ELISIRE „Papaguena”.

 

 

Medienos aromatai – tai „sunkiausi“ kvapai, kuriais dažniausiai pasižymi vyriški arba unisex aromatai. Jie kuriami naudojant sandalmedį, kedrą, muskusą, cinamoną ir yra raudonos arba rudos spalvos. Kvepalai pasižymi sodriu, ilgai išliekančiu aromatu. WELTON LONDON „Oud Inspiration“, AFFINESSENCE „Patchouli-Oud", ELISIRE „Desired”.

 

 

Koncentracija – vienas iš kvepalų kokybės rodiklių

Svarbus kriterijus renkantis kvepalus yra ne tik geras aromatas, bet ir kuo ilgesnis išsilaikymas, todėl derėtų atkreipti dėmesį į kvepalų koncentracijos stiprumą:

PP – rodo, jog kvepalų sudėtyje yra 15-40% kvapniųjų medžiagų junginių, aromatas intensyvus ir sodrus bei išsilaiko apie 6 ar net daugiau valandų.

EDP – reiškia, jog kvepalų sudėtyje yra 10-20% kvapniųjų medžiagų junginių, o tokia koncentracija pasižymi kvapnusis vanduo, išliekantis iki 3-5 valandų.

EDT- tai tualetinis vanduo, kurio sudėtyje yra 5-15% kvapniųjų junginių, o kvapas išlieka iki 2-4 valandų.

EDC – žymi odekoloną, kurį sudaro 2-5% kvapniųjų junginių, o jis laikosi iki 2 valandų.

 

Ką apie kvepalus pasako jų buteliukas?

Klaiskinės, griežtos formos buteliukas byloja apie tai, jog jame sodrus, prabangus kvapas.

Netradicinio dizaino buteliukuose galite rasti labiau ekstravagantiškus kvapus, skirtus mėgstantiems eksperimentuoti.

Jaunimui skirti „lengvesni“ kvepalai dažniausiai pilstomi į ryškiaspalvius, lakoniškus buteliukus.